מבט על – מהדורת 2023

OV23

 

הוצאת הספרים Yuka Books נרגשת להציג בפניכם את ספרו עטור השבחים של אמן הקריקטורות שלמה כהן במהדורה מחודשת. לגרסת הספר המקורית התווספו עשרות דיוקנאות שצוירו במיוחד למהדורה זו, בכדי לשקף את מפת הבידור, התרבות, הספורט והפוליטיקה של ישראל, שנת 2023.

קצת יותר על הספר
שלמה כהן מזמין אתכם להעיף מבט על הדמויות שעיצבו את תרבותנו הפוליטית, החברתית והתקשורתית בשלושים וחמש השנים האחרונות. מירב הדיוקנאות והקריקטורות בספר זה ראו אור ברוב עיתוני הארץ, ולפי כך הן תיעוד מחויך וסאטירי של דמויות מתחומים שונים שפעילותם נעשתה לאור זרקורי הבמה הציבורית. כפי שניתן לראות בכריכה, המהדורה המחודשת כוללת אף דמויות אקטואליות שמככבות בטלטלה החברתית העוברת על החברה הישראלית בעצם ימים אלו (קיץ, 2023).

סביב שולחן הפוליטיקה נאספו מדינאים שהיו, וכאלו שעוד יהיו, חברי כנסת וגנרלים שרוצים להיות, ועוד דמויות משונות שהיו יכולות להשתלב בטבעיות לשולחנות האחרים. ממבט על, קל לראות כי כדי להצטרף לשולחן הספורט, אל הספורטאים, המאמנים והעסקנים צריך גם ניסיון רב בפוליטיקה. ליד שולחן התרבות התישבו יחד סופרים, שחקנים, זמרים ובדרנים ואילו לשולחן העיתונות יושבים אלו הניזונים ומתפרנסים מיושבי השולחנות שמסביבם.

אסופת הקריקטורות בספר זה נאגרה לאורך תקופת המעבר בין טכניקות הציור המסורתיות לעידן הציור הממוחשב. בשולחן העבודה של שלמה כהן, מתואר בפירוט תהליך העבודה במחשב, מהרעיון הראשוני, דרך בניית הסקיצות, בחירת המוטיבים ההופכים פנים רגילות לקריקטורות, ועד לתהליך ציור הפורטרט עצמו.

לצד השימוש בטכניקות מסורתיות, שולחן העבודה כולל הדרכה מפורטת של ציור דיוקן קריקטורלי בתוכנת פוטושופ, ובעזרת עט ולוח דיגיטאליים מבית Wacom. לראשונה בספר זה, נחשפת הדרכה בטכניקה המתקדמת ביותר של ציור פורטרטים בפיסול תלת ממדי במחשב והשילוב בינו לבין הציור הדו ממדי.

לרכישה