Anime 8 Debut
הפעלה בסיסית של התוכנה – אנימציה, חלק ב’
סדרה זו מבוססת על תוכנת Anime Studio Debut, בגרסה 8, מבית Smith Micro
אנימציה (המשך)
פרק זה יתבסס על הקובץ אותו יצרנו בפרק הקודם. אנא פתחו את הקובץ באמצעות File > Open… וציון שם הקובץ אותו שמרתם
אנימציה של נקודה
באמצעות אנימציה של נקודה, ניתן לגרור נקודות מסוימות (או קבוצה של נקודות) של אוביקט. בתאוריה, ניתן לקבל את אותן סוגי אנימציות שקיבלנו באנימצית עצם. למעשה, עצמות חוסכות עבודה רבה. בדרך-כלל, נשתמש באנימצית נקודה לשנוי צורת אוביקט מסוים
הקליקו על שכבת הענן במשטח השכבות כדי להפוך אותה לשכבה הפעילה
ממשטח הכלים, בחרו בכלי ה-Translate Points
הקישו על מקש Enter לבחטול בחירת נקודות על האוביקטים של העננים ולבסוף, בפנל השליטה על האנימציה, לחצו על הכפתור המקפיץ את קו-הזמן לסיום האנימציה
הקליקו וגיררו נקודות ספציפיות על העננים (תזוזות קטנול יחסית). שינויים אלו יגרמו לעננים לשנות צורה מתחילת האנימציה ועד לפריים 72
השתמשו בכפתורי ה-Play וה-Stop לצפיה בתוצאות
יבוא אנימציה
זוכרים כיצד יבאנו את השכבה של פרנק לתוך הפרויקט שלנו ? אם כך, שכבות מיובאות יכולות להכיל גם אנימציה
ראשית, חיזרו לפריים 0 באנימציה שלכם
מהתפריט הראשי, בחרו ב- File > Import >Anime Studio Object
בתיבת-השיח הנפתחת, נווטו ל-תיקיית Anime Studio Debut 8 ובתוכה ל-Totorials ובתוכה 1–Basics
בחרו בקובץ Tutorial Extra
בחרו באוביקט (למעשה מוגדר כשכבה) הנקרא Beach Ball ואשרו ב-OK.
כדור קופץ יופיע בפרויק האנימציה שלכם. לחצו על כפתור Play וצפו באנימציה. הכדור אכן קופץ, אך הוא לא ממוקם במקום הנכון. חיזרו שנית לפריים אפס (באמצעות כפתור ה-Rewind בקו-הזמן) כדי להגדיר את המיקום הראשוני של הכדור.
באמצעות כלי ה-Translate Layer גיררו את הכדור למיקום מתאים יותר
ניתן גם להשתמש בכלי ה-Scale Layer לשנות את גודל הכדור (גיררו את אחת מידיות הפינה של תיבת בקרת הגודל המקיפה את הכדור. שנוי כזה יהיה זהה בממדי הרוחב והגובה של הכדור). הקליקו על כפתור ה-Play לצפיה באנימציה השלמה שלכם
שמרו בשלב זה את הפרויקט באמצעות File > Save As….
בשלב זה השלמתם את האנימציה הראשונה שלכם. התחילו ליצור אנימציות משלכם וחיזרו לבדוק בבלוג זה. סדרת הדרכות נוספת תתפרסם בקרוב
פרקים בסדרה זו מתפרסמים מעת לעת. מעונינים לקבל הודעה בכל פרסום פרק חדש ? הרשמו בחלקו התחתון של תפריט הבלוג
כל זכויות היוצרים והתכנים המתפרסמים באתר זה, לרבות טקסטים, תמונות, גרפיקה, סימנים, איורים, טבלאות, בסיס נתונים וכל חומר אחר הכלולים באתר הם רכושה הבלעדי של חברת אריג’נט בע”מ.
בכפוף לחוק זכות יוצרים מ- 1911 ,פקודת זכות יוצרים מ- 1924 ועל פי דיני זכויות היוצרים חוק.
אסור להעתיק, לפרסם, להפיץ, לשדר,למכור לפגום, לסלף, לשנות או לבצע כל פעולה דומה אחרת בחומר ותכנים המופיעים באתר זה ללא קבלת רשות מחברת אריג’נט בע”מ מראש.